kinowar.com

Інколи мале – це просто мале. Рецензія на фільм “Людина-Мураха та Оса: Квантоманія”

 16.02.2023  Рецензія

Мені не потрібно перемогти. Потрібно лише, щоб ми обидва програли.
Скотт Ленґ

«Людина-Мураха та Оса: Квантоманія» (Ant-Man and the Wasp: Quantumania) – третій фільм франшизи про пригоди месника Скотта Ленґа (Пол Радд), що відкриває п’яту фазу Кінематографічного всесвіту Marvel. Це кіно мало б показати, куди рухається супергеройський кіновсесвіт Disney, натомість вийшло невиразне топтання на місці з безсоромною експлуатацією минулого надбання Marvel та Disney.

За сюжетом сімейка Пімів-ван Дайнів-Ленґів у складі людини-мурахи Скотта, його коханої жінки-оси Хоуп (Еванджелін Ліллі), її батьків Хенка (Майкл Дуґлас) і Дженет (Мішель Пфайффер) неочікувано потрапляють у квантовий вимір, з якого колись рятували Дженет.

Вона ніколи особливо не розповідала про свої 30 років блукань, але завжди наголошувала, що туди подаватися зась. Та хіба це зупинить молоду й зухвалу Кессі (Кетрін Ньютон), дочку Ленґа, якій дід Пім зробив власний мурашиний костюм. Саме непосидючість підлітка, унаслідувана від татка, призводить до катастрофи, через яку сім’я має стикнутися з квантовим спадком бабусі Дженет.

Виявляється, у квантовому вимірі існує власна цивілізація, свої герої та негідники і свій головний антагоніст Канґ Завойовник, якого Дженет знає особисто. Тепер, маючи все сімейство на своїй території, Канґ з їх допомогою може отримати доступ до інших світів. Так Marvel ув’язує квантовий вимір зі своєю історією про мультивсесвіти, які стають основним ігровим майданчиком і основою розвитку майбутніх супергеройських фільмів.

Проблема лише в тому, що дві з хвостиком години фільм «Людина-Мураха та Оса: Квантоманія» не пропонує нічого нового для глядачів. Дивні світи ми бачили й в останньому «Докторі Стрейнджі», і в мультфільмі «Дивний світ». Боротьба повстанців та армії завойовника антуражем, костюмами й сеттінгом дуже нагадує франшизу «Зоряні війни».

«Людина-Мураха та Оса Квантоманія» (Ant-Man and the Wasp Quantumania)

«Людина-Мураха та Оса Квантоманія» (Ant-Man and the Wasp Quantumania)

Навіть новий лиходій часто скидається на Дарта Вейдера. Канґ так само одним помахом долоні розкидає ворогів і може бити блискавками, полюбляє душити. Хіба що свій смішний шолом він знімає частіше за Вейдера. Так само як і Людина-Мураха та решта його команди, такого безглуздого використання шоломів ви більше ніде не знайдете. Бо це вам не «Мандалорець», тут потрібно постійно показувати обличчя зірок Радда та Ліллі.

«Людина-Мураха та Оса Квантоманія» (Ant-Man and the Wasp Quantumania)

«Людина-Мураха та Оса Квантоманія» (Ant-Man and the Wasp Quantumania)

Хоча фільм це не рятує, бо грати їм особливо немає що, діалоги максимально примітивні та нарочито мелодраматичні. Джонатан Мейджорс у ролі Канґа добре старається, його персонаж буквально бачить увесь часовий вимір, може знищувати цілі часові лінії, тому спокійний й дещо стомленим голосом пояснює героям, що змагатися з ним безглуздо. І це було б правдою, якби сценаристи супергеройських фільмів Marvel послуговувалися логікою, а не прогнозами касових зборів.

«Людина-Мураха та Оса Квантоманія» (Ant-Man and the Wasp Quantumania)

«Людина-Мураха та Оса Квантоманія» (Ant-Man and the Wasp Quantumania)

За сюжет відповідав Джефф Лавнесс, який відомий не за великим кіно, а за гумором мультсеріалу «Рік та Морті», серіалу «Чудотворці» та шоу Джиммі Кіммела. І якщо посміятися у фільмі є над чим, відмічу камео Білла Мюррея чи повернення Корі Столла в образі переможеного Жовтого шершня, то співпереживати героям і тим паче антагоністу не виходить ніяк, вони відверто смішать, а часто й просто бісять. Тож можна починати переживати за «Месників: Династію Канга», яких довірили писати Лавнессу.

«Людина-Мураха та Оса Квантоманія» (Ant-Man and the Wasp Quantumania)

Фільм «Людина-Мураха та Оса: Квантоманія» абсолютно не виправдовує почесного звання відкривача нової фази кіновсесвіту Marvel, як би керівник студії Кевін Файгі та режисер всієї трилогії Пейтон Рід не переконували в протилежному. Екшн тут слабше, ніж у попередній частині п’ятирічної давнини. Кольорова гамма напрочуд темна, й поза IMAX залом здаватиметься печерою. А непереконлива робота з мотивацією і вчинками героя Мейджорса і банальні арки персонажів сім’ї Ленґа роблять кіно напрочуд беззмістовним. Це просто прохідний атракціон від Disney, змайстрований на конвеєрі з повторюваних заготовок студії.

Дмитро Сидоренко

Читайте також рецензії на попередні фільми Марвел:

Чорна пантера: Ваканда назавжди

Тор: Любов і грім

Доктор Стрендж у мультивсесвіті божевілля

Підтримайте Україну:

  • фонд Повернись Живим (допомога армії) — savelife.in.ua
  • фонд Сергія Притули (допомога армії) — prytulafoundation.org
  • Таблеточки (допомога дітям) — tabletochki.org
  • дитяча лікарня Охматдит (допомога дітям) — bit.ly/help-ohmatdyt

Приєднуйтесь до наших сторінок у соцмережах:

Коментарі