Канал Showtime представив серіал, заснований на однойменному повнометражному фільмі з Річардом Гіром далекого 1980 року випуску. Трохи неонуарного детективу, трохи елегантного криміналу, трохи екзистенційної драми і трохи романтичної мелодрами про пошуки справжнього кохання на фоні океану несправжніх кохань… Такою була оригінальна стрічка Пола Шредера, в котрій молодий красень Гір демонстрував свої чоловічі принади, стриману метросексуальність, правила вишуканого поводження із жінками будь-якого віку і зовнішності… Герой намотував кола денним, вечірнім, нічним Лос-Анджелесом на чорному спортивному «мерседесі» купе. Повз стрімко проносилися декорації гламурного міста і так само проносилися жінки, десятки жінок, а можливо і сотні. Шатенки, блондинки, брюнетки, молоді, зрілі, похилі, багаті, дуже багаті, неймовірно багаті… А за кадром звучав гіт гурту Blondie «Call Me».
Це була історія пошуку в усіх можливих сенсах цього слова. Адже найзірковіший мегаполіс світу, освітлений вабливими голлівудськими софітами і цілорічним оксамитовим сонцем, мало не кожному шукачеві обіцяв успіх, славу, гроші, кохання, щастя… Тоді і кіно, і музика шукали нові напрями і нові звучання. Тоді розквітла «американська нова хвиля». До речі, саме Пол Шредер написав сценарій скорсезівського «Таксиста», чи не найголовнішої роботи Нового Голлівуда, котрий через кілька років, власне, і надихнув його на створення «Американського жиголо», де протагоніст так само розгублений, так само безцільно кружляє містом, лишень замість нью-йоркського холоду – лос-анджелеський бриз, а замість тривожного настрою неминучої бомби – надія врешті-решт віднайти себе, аби врятуватись душею і тілом.
В музиці так само грянула new wave. Епоха диско поступилася місцем новому синтетичному та експериментальному звучанню. Розпочалася ера пост-панку і електроніки. Постійні пошуки, пошуки, пошуки… У фіналі оригінального «Американського жиголо» розгублений, але не втрачений чоловік на ім’я Джуліан Кей (котрий невідомо хто насправді і звідки, де його коріння, якими були дитинство і юність, що передувало його шляхові жиголо, якими були сподівання і мрії…), котрого поліція звинувачує у жорстокому вбивстві однієї з клієнток, що (як і більшість замовниць і обожнювачок специфічного таланту Джуліана) була дружиною вельми заможного і впливового (і можливо, ревнивого й злого) чоловіка, майже потрапляє на самісіньке дно, у темряву без крихти світла і можливості виходу, і здається, його буквальні і фігуральні кружляння містом й життям таки добігають кінця…, проте того, хто був віртуозом у несправжній любові, зрештою рятує справжня любов.
Серіал є одночасно і сучасним ремейком, і переосмисленням, і певною мірою сиквелом стрічки Пола Шредера. Його дія розпочинається там, де закінчуються події фільму. Джуліан Кей заарештований і звинувачується у вбивстві. Проте тут кохання його не рятує. Він отримує двадцять п’ять років ув’язнення, відсиджує цілих п’ятнадцять, і тут несподівано до тюрми навідується детектив-слідча, що ще тоді вмовила його зізнатися, аби не впороли довічне. Тепер вона каже, що якийсь кілер, вмираючи від раку на смертному одрі, зізнався, що вбита п’ятнадцять років тому жінка була його замовленням, тільки ім’я замовника не назвав, лишень невиразно пробубонів якісь літери… Джуліан Кей виходить на волю і, зрозуміло, хоче дізнатися, хто саме його підставив.
Смотрите легально на MEGOGO
Актор Джон Бернтал дуже і дуже схожий на Річарда Гіра, майже як син, тільки менш витончений і презентабельний, більш брутальний і маскулінний. Те, що в Гіра є шармом, у Бернтала є харизмою. Можливо, саме тому у серіалі ми бачимо Джуліана Кея не тим жиголо, що лоскотав компліментами вушка і вдовольняв примхи добірних світських жінок, а тим жиголо, що відсидів п’ятнадцять років і зробився старшим, жорсткішим, тертішим, щетинистішим. Ну і тому, що на початку 1980-х історія походеньок професійного казанови-ескорта була в усіх своїх інтимних деталях напрочуд цікавою і хвилюючою, свіжою і провокативною, а сьогодні ми, спокушені і досвідчені глядачі, навряд чи будемо дивитися цілий серіал про тонкощі флірту і доведення до жіночого оргазму, причому оргазму насамперед душевного, а не фізичного.
Тому «старий» молодий Джуліан Кей (до ув’язнення) колесить на вінтажній купесі по околицях міста ангелів, обіймаючи безлік різноманітних жінок, у ностальгійному флешбеці. І за кадром навіть так само грає «Call Me» Blondie. А вже новий і не такий молодий Джуліан Кей поринає у рефлексії, і ми залюбки поринаємо разом з ним. Тут на поверхню випливають і дитинство, і юність, і перший секс з дорослою жінкою (сусідкою, що кликала підлітка Джуліана «прочистити труби» замість сантехніка, бо в хлопчини «краще виходить»), і травмуючі відносини з матір’ю, що замість дарувати любов і турботу синові підкладала наляканого й замкненого юнака під (чи над) розпусниць бальзаківського віку. Тож Джуліан Кей, загадковий постачальник фіксованого секс-лицарства, вже не білий папір без роду і племені, без спогадів і минулого, а протагоніст із багажем та привидами.
Аби дізнатися, що саме сталося п’ятнадцять років тому і хто з оточення підклав йому таку жирну свиню, Джуліан, звісно ж, повертається у секс-індустрію. Світ за час його відсидки змінився (а за час з моменту виходу картини Шредера тим паче). Романтика і манери майже щезли як рудимент стосунків. Побачення (і за гроші, і без) цілковито перейшли на територію інтернету. Тим цікавіше спостерігати за оновленим шляхом рефлексуючого коханця, що дістає з гаражу раритетну тачку, голить щетину, котрою поросло не тільки лице, а і серце, і воскреслим динозавром вривається у всесвіт тарифної спокуси. Джуліан Кей знову жиголо і знову перебуває у пошуку. Але тепер у гедоніста є шрами і є мета.
Анастасія Лях
Американський жиголо (American Gigolo)
2022 рік, США
Продюсери: Джеррі Брукгаймер, Девід Голландер, Меттью Барбер, Джонатан Літтман, КрістіЕнн Рід
Режисери: Девід Голландер, Такер Гейтс, Грегг Аракі, Наташа Брайєр, Шеріл Дані, Деміан Маркано
Сценарій: Девід Голландер, Камі Делавінь, Емілі Качмарек, Волтер Блаунт, Девід Бар Кац
У ролях: Джон Бернтал, Ґретчен Мол, Ліззі Брошер, Габріель Лабелль, Розі О’доннелл, Ліленд Орсер, Челсі Едмундсон, Алекс Фернандес, Лора Лігуорі
Оператори: Роберт МакЛахлен, Наташа Брайєр
Композитор: Марсело Зарвос