Ти зробив одну помилку. Ти лишив мою машину.
Домінік Торетто
В прокат вийшов десятий фільм саги «Форсаж» – «Форсаж X» (Fast Х), що розпочинає останні глави популярної кінофраншизи про вуличні перегони, яка розтягнулася на два десятиліття і поступово перетворилася на шпигунський бойовик на колесах. Скільки саме цих глав буде, дві чи три, автори ще не вирішили, тому будьте готові до кліфхенгерів у кінці фільму.
Він Дізель, беззаперечний глава франшизи, називає «Форсаж» найдовшою серією фільмів з одними й тими ж героями. І це не дивно, адже актор з непростим характером одноосібно вирішує, кому місце у його кіно, а кого в ньому більше не буде, наприклад, Двейна Джонсона, якого він виставив за двері у спіноф серію «Гоббс та Шоу».
До вже звичних Мішель Родріґес, Санг Кенга, Тайріза Гібсона, Лудакріса, Шарліз Терон, Джона Сіни, Карді Бі та Гелен Міррен додалися Брі Ларсон («Капітан Марвел») та Джейсон Момоа («Аквамен»). Бюджет сягнув захмарних 340 мільйонів доларів, але історія залишилася такою ж другорядною.
Нам знову пропонують екшн-версію «Санта-Барбари» про сімейні цінності, де кожен новий персонаж обов’язково чийсь кум, сват, брат. От і новий антагоніст у блискучому виконанні Момоа – це схиблений блазень-інфантил з жагою до знищення всього навколо, що виявляється сином одного з колишніх ворогів Торетто. Домінік вколошкав його татка, тож Данте у відповідь полює на його сім’ю. Бо як заповів таточко: «Не погоджуйся на смерть, якщо тобі завинили страждання».
Безкінечні танці навколо різномасної сім’ї, що збирається на барбекю в будиночку в LA, та любов до максимально пафосних і банальних фраз – два смертні гріхи творців франшизи. І перебити це не зміг ані новий режисер Луї Летер’є («Ілюзія обману», «Перевізник 2», «Неймовірний Галк»), ані старі сценаристи Джастін Лін (писав і знімав «Форсаж 9») та Гарі Скотт Томпсон («Подвійний форсаж», «Форсаж: Гоббс та Шоу»).
Та не за це мільйони глядачів уже 20 років тримають касові збори франшизи на рівні значно вище самоокупності. У «Форсаж X» є весь фан-сервіс з минулих частин: круті тачки, від дорогих суперкарів до класики маслкарів та навіть авто з гарматами у стилі «Шаленого Макса», купа перегонів у стилі спринт, дріфт чи поліцейська погоня, бійки і стрілянина, бо ж навіщо Джейсона Стейтема наймати, пограбування і шпигунський бойовик з таємними лабораторіями, міжнародними організаціями з агентами і директором на прізвисько Містер Ніхто. А ще красиві локації Риму, Ріо, Лондона і запальний саундтрек, що розлітається плейлістами глядачів.
Ось за цей коктейль енергії, вуличного пафосу і екшну, який ллється з екрану дві години неспинним потоком, немов з підірваної дамби здорового глузду (до речі, дамбу тут підірвуть і буквально), ми й любимо одну з найкращих розважальних франшиз в історії кіно. Тут закони здорового глузду давно відмінили, гравітацію щораз ставлять під сумнів, від сценарію лишили самі лише пафосні фразочки, а сюжет зліпили немов після брейншторму підлітків на тему: «найбожевільніша екшн-сцена на колесах, яку ви можете уявити». Це як американські гірки, де маршрут ніколи не змінюється, але ти все одно щоразу сідаєш у крісло, аби отримати заряд адреналіну.
Дмитро Сидоренко
Читайте також:
Підтримайте Україну:
- фонд Повернись Живим (допомога армії) — savelife.in.ua
- фонд Сергія Притули (допомога армії) — prytulafoundation.org
- Таблеточки (допомога дітям) — tabletochki.org
- дитяча лікарня Охматдит (допомога дітям) — bit.ly/help-ohmatdyt
Приєднуйтесь до наших сторінок у соцмережах:
- facebook — facebook.com/goodkino
- YouTube — youtube.com/c/kinowar
- Instagram — instagram.com/kinowar.com.ua
- twitter — twitter.com/kinowar_com
- Telegram — t.me/kinowarcom