Фільми, які побудовані на сексі
Давайте відразу про наповнення статті: фільми, замішані на сексі, а не фільми, де багато сексу. Мова не про порно і не про так зване еротичне кіно. Ми вирішили скласти список фільмів, де секс є невід’ємною частиною сюжету, але які є хорошим кіно. Секс у кіно (як і в житті, загалом) є потужним подразником, здатним спрямувати дії розумних загалом людей у зовсім несподіваний бік. Саме про таке кіно ми розповімо сьогодні, де не просто присутні “інтимні сцени” як перебивка між діалогами, а про фільми, з яких секс не викинеш. Тому що тоді ти просто вб’єш цей фільм.
Отже, kinowar.com презентує 15 найкращих фільмів, які базуються на сексі. Оскільки доходи від реклами зараз наближуються до нуля, будемо вдячні, якщо ви зможете підтримати наш проєкт (але до цього підтримайте ЗСУ).
15. Денна красуня (Belle De Jour) 1967
«Золотий лев» на Венеційському кінофестивалі 1967 року для одного з найвизначніших режисерів в історії світового кіно Луіса Бунюеля – так, кіно, яке замішане не сексі, може бути не тільки суто розважальним.
Дуже вродлива жінка (Катрін Денев) одружена з вродливим і забезпеченим лікарем. Проте вона байдужа до власного чоловіка, адже він не задовольняє її потреб. Вона бажає, щоб її відшмагали та згвалтували. Їй навіть сняться про це сни. Але хто зізнається чоловіку про мазохістські потреби? Так вона і живе, страждаючи від того, що їй не вистачає специфічної сексуальної активності, але й не розповідаючи своєму чоловіку про це.
Пізніше вона вирішує зробити крок назустріч потягу. Вона приходить до борделю, де починає працювати тільки вдень, коли чоловік на роботі (звідси і прізвисько “Денна красуня”). Незважаючи на цей графік, вона набуває популярності у клієнтів, але тепер її загрожує надто пильна увага одного з них, що може відбитися на особистому житті та психіці.
14. Лоліта (Lolita) 1997
Едріан Лайн – фахівець фільмів про секс. У нашому списку ви його ще побачите, при цьому ми не включили його “9 1/2 тижнів” у наш топ (ні, зрозумійте вірно, ми всі любимо Мікі Рурка та Кім Бейсінгер, але це швидше було б проявом ностальгії чи поваги, тому що є фільми і сильніші).
Навряд чи такий режисер міг обійти увагою класичний твір Набокова про кохання (скоріше, потяг) немолодого чоловіка до зовсім ще юної дівчинки. Варто зазначити, що таку чутливу тему Лайн опрацював із надзвичайною делікатністю. І це, мабуть, головна перевага фільму.
Досвідчені Джеремі Айронс та Мелані Гріффіт на екрані з дебютанткою Домінік Суейн. Кар’єра останньої не дуже визначна, роль Лоліти, мабуть, залишається найяскравішою на її творчому шляху на даний момент. Фінальний штрих – у стрічці звучить музика Енніо Морріконе.
13. Секретарка (Secretary) 2002
І знов повертаємось до садомазохізму. Меггі Джилленгол грає сором’язливу дівчину, у якій, втім, яскраво виражені схильності до мазохізму (вона навіть потрапляє до лікарні через те, що завдає собі шкоди).
Після виписки вона влаштовується секретаркою до суворого боса (Джеймс Спейдер). У нього є своєрідні вимоги (наприклад, друкувати потрібно не на комп’ютері, а на друкарській машинці), і дівчина час від часу робить помилки. Це спочатку розлючує боса, але потім він розуміє, що це шлях збудження та домінування. Так ці двоє зближуються, отримуючи те, чого вони оба прагнуть, але при цьому бос соромиться такого зв’язку.
Не дивлячись на серйозну, яка можна подумати після опису сюжету, тематику, тональність розповіді зовсім не важка – це скоріше комедія, ніж драма (хоча й переживань тут вистачає).
12. Гіркий місяць (Bitter Moon) 1992
Роман Полянський дав волю фантазії. Історія тотально руйнівних стосунків (так, знов не обійшлося без мазохізму і садизму), викладена самими її учасниками. Британське сімейне подружжя (Г’ю Грант і Крістін Скотт Томас) відправляються у круїз, щоб якось оновити свої не надто цікаві стосунки. Вони знайомляться з дивною парою (Пітер Койот і Еммануель Сеньє, дружина режисера), історію стосунків якої розповідає сам чоловік.
Він суттєво старший за свою жінку та знаходиться в інвалідному візку. Вони познайомилися ще коли дівчині було близько двадцяти. Пристрасть захопила їх, але з часом він охолонув до жінки. Він намагався позбутися неї та відверто принижував її, врешті-решт, заподіявши навіть шкоди її здоров’ю. Персонаж Гранта бачить власну історію, перемотану на кілька років вперед: він також охолонув до дружини і намагається додати пікантності у своє приватне життя.
Але разом з цим він досить швидко бачить і зворотний бік цієї еволюції: юна жінка почала мститися своєму коханому (це вона зробила його інвалідом). І тепер, навіть у його становищі, вона продовжує принижувати його, зраджувати йому та всіляко знущатися. І все ж, незважаючи на максимально токсичні стосунки, ці двоє не можуть відпустити одне одного. Що чекає на ці дві дуже різні пари, що йдуть по одному шляху?
11. Секс, брехня і відео (Sex, Lies, and Videotape) 1989
Фільм, з якого почалася кар’єра режисера Стівена Содерберга та який дав поштовх розвитку незалежного американського кіно.
Джон має роботу, дружину і коханку (її молодшу сестру). Але поступово він розуміє, що не може знайти задоволення від власного життя. У той же час дружина (Енді Макдавелл) також страждає через нерозуміння з боку чоловіка та незадоволеність шлюбом.
Все змінює приїзд друга чоловіка (Джеймс Спейдер), який поводиться досить дивно, але поступово викликає захоплення дружини. Вони зближуються, і коли жінка дізнається, як саме він отримує сексуальну насолоду, вона починає ще більше йому симпатизувати…
10. Останнє танго в Парижі (Ultimo Tango a Parigi) 1972
Ще один шедевр та вже давно загальновизнана класика від Бернардо Бертолуччі. Марлон Брандо та Марія Шнайдер, “Останнє танго в Парижі”. Фільм про те, як, почавши стосунки, чоловік і жінка без імен та умовностей, пара під тиском соціуму змушена трансформувати їх до абсолютно несподіваних форм та непередбачуваних сценаріїв розвитку.
Спочатку вони займаються коханням на квартирі та не думають про майбутнє. Чоловік важко переживає самогубство дружини, юна жінка захоплена більш досвідченим супутником без імені та планів на спільне життя. Але поступово її ця ситуація невизначеності починає дратувати. Загальний настрій не передбачає хеппі-енду, але надія на те, що історія пристрасті перетвориться на історію кохання завжди є.
Втім, з часом герої наближуються до свого останнього танго, а глядачі спостерігають за згасанням того, що починалося як шалена пристрасть.
Звісно, навколо стрічки досі присутній ореол скандальності через ту саму багато разів обговорену сцену з маслом. Це повністю зруйнувало стосунки між Марією Шнайдер та режисером і Марлоном Брандо, адже у прагненні до природності акторку не попередили про те, що буде відбуватися на майданчику.
9. Піаністка (La Pianiste) 2001
Один з найкращих фільмів Міхаеля Ганеке і одна з найкращих ролей Ізабель Юппер.
Юппер грає викладача у Віденській консерваторії. Учні докладають неабияких зусиль, щоб потрапити до неї на курс, вона ж завжди холодна до них, а при можливості намагається принизити молодих людей або навіть завдати їм шкоди.
Молодий учень спромігся потрапити до класу вчительки та намагається добитися від неї взаємності у власних почуттях. Тепер попереду їх чекає драма невідповідності очікувань реальності життя. Адже юний хлопець уявляє собі романтичне та чисте кохання, а специфічна викладачка занурюється у світ фантазій садизму та мазохизму, при цьому не маючи ніякого сексуального досвіду та проживаючи з власною матір’ю. Вона встановлює правила для юнака, на випадок, якщо він справді жадає її, перелік яких стає для хлопця шоком. Але чи не чекає шок на саму викладачку?
Психологічна драма очікувань, розчарувань та спроб осмислити власну сексуальність.
8. Мрійники (The Dreamers) 2003
Скажімо чесно, якби цей фільм знімав не Бернардо Бертолуччі, то, напевно, вийшла б рідкісна вульгарщина. Все ж таки дія відбувається, в основному, в одній квартирі, переважно ми бачимо голі тіла, як жіночі, так і чоловічі, та й тема інцесту витає в повітрі. Але неможливе для іншого режисера завдання цілком підвладне майстру. Фільм переповнений кіношними алюзіями, у супроводі яких герої вдаються до найрозкутіших сексуальних фантазій, і все це на тлі студентських заворушень у Парижі в 1968 році.
Бертолуччі обіграв цитати з таких фільмів як «Банда аутсайдерів» та «На останньому подиху» Годара, «Мушетт» та «Дами Булонського лісу» Брессона, «Золоте століття» Бюнюеля, «Обличчя зі шрамом» Говарда Хоукса, «Бульвар Сансет» Біллі Вайлдера, «Білява Венера» з Марлен Дітріх, «Королева Христина» з Гретою Гарбо, «Циліндр» з Фредом Астером. У кінотеатрі герої фільму дивляться «Шоковий коридор» Семюела Фуллера, у квартирі висять постери до фільмів Інґмара Бергмана («Персона»), Годара («Китаянка») та Антоніоні («Фотозбільшення»).
Також “Мрійники” явили світові жінку, заради якої варто вбивати – юну Еву Грін.
7. Німфоманка (Nymphomaniac) 2013
З фільмів Ларса фон Трієра можна було скласти половину нашого списку. Він не такий еротоман як Едріан Лайн, але багато його фільмів кружляють навколо сексу, як стриптизерка навколо жердини. Згадати хоча б “Догвілль” і те, що відбувається з Ніколь Кідман. Трієр вирішив зняти у своїй традиційній багатогодинній манері фільм, сюжет і спрямованість якого повністю відображено у назві. Переказувати його не тільки не має сенсу, а й просто не вийде. Подивіться ці два томи, якщо, звичайно, ваша психіка міцна.
Сузір’я блискучих акторів – Шарлотта Генсбур, Стеллан Скашгорд, Шая Лабаф, Крістіан Слейтер, Ума Турман, Віллем Дефо – і безперервний секс з різними підґрунтями і в різних формах. Але це не порнофільм (і навіть не еротичний фільм) – це глибока психологічна драма (в це складно повірити до перегляду, але це факт).
6. Сором (Shame) 2011
Майкл Фассбендер пускається берега та стає сексуальним хижаком, а Керрі Малліган, його сестра (за фільмом), спрямовує життя героя в інше русло. Він страждає від сатиріазису – підвищеного сексуального потягу, який стає головним сенсом буття, настільки він сильний і невгамовний. При цьому, зрозуміло, інші аспекти життя руйнуються. Що вже говорити про серйозні довгострокові відносини з будь-ким.
Фассбендер показаний в усій своїй первородній красі, включаючи значного розміру чоловічий орган. Але не за це варто відмітити його перформанс (тобто, і за це також, але це все ж не головне). Як і у більш ранньому фільмі “Голод” ірландець показав потужний потенціал акторської гри, яка і забезпечила йому згодом появу в усіх гучних прем’єрах індустрії, від “Людей Ікс” і “Чужих” до “12 років рабства”, “Стів Джобс” та “Макбет”.
Режисером виступив Стів Макквін, який зняв оскароносний фільм “12 років рабства” (з Фассбендером в одній з головних ролей), а також вже згаданий вище “Голод”.
5. Викриття (Disclosure) 1994
Відмінне кіно за шикарним детальним романом Майкла Крайтона. Тобі призначають нового боса, і тут з’ясовується, що це жінка, а ще – що ти раніше з нею зустрічався і займався сексом. Все б нічого, тільки вона починає тебе домагатися. А коли ти відкидаєш її, подає на тебе до суду. А в тебе, звичайно, дружина та діти.
Непоганий початок, чи не так? Додайте до цього те, що цього боса в спідниці грає Демі Мур на піку своєї форми. А її колишнього коханця – Майкл Дуглас. Ми ще двічі зустрінемося з Майклом у нашому топі.
Режисер – Баррі Левінсон, який зняв величезну кількість хорошого кіно (“Доброго ранку, В’єтнам”, “Хвіст крутить собакою”, “Молодий Шерлок Холмс” та інші). А ще, це кіно про домагання та зловживання владою, зняте задовго до того, як це стало трендом.
4. Фатальний потяг (Fatal Attraction) 1987
Знову Едріан Лайн режисер. Знову Майкл Дуглас у головній ролі. І знову він має проблеми. Через секс. Цього разу з випадковою знайомою, яку грає Гленн Клоуз. Піддавшись пориву, герой Дуглас робить помилку (адже він, як це часто буває в історіях про спонтанний секс, одружений). Він після сексу повертається в сім’ю, але його нова партнерка не готова його відпустити. І перетворює його життя на пекло.
Рекомендується до перегляду чоловікам, які нещодавно одружилися і не впевнені, чи така це велика небезпека – завести при нагоді роман на стороні.
3. Ночі в стилі бугі (Boogie Nights) 1997
Пол Томас Андерсон (“Магнолія”, “Нафта”, “Майстер”) зняв фільм про індустрію, яка побудована на сексі. І це не проституція – це порнобізнес. Як ви розумієте, складно зняти фільм про порнобізнес, не торкнувшись теми сексу. Тому його у фільмі багато. Але суть історії саме в тому, що навіть такі цинічні хлопці можуть знаходити у своєму ремеслі щось піднесене та навіть романтичне. Зірці, що сходить, Дірку Діглеру (Марк Волберг) хочеться, щоб акторська гра була на вищому рівні, а сюжети та діалоги стали цікавими. А режисерові Джеку Хорнеру (Берт Рейнольдс) взагалі хочеться зняти хоча б один шедевр, справжнє кіно – нехай і в жанрі порно.
Крім цього, між акторами та рештою колег по цеху виникають справжні стосунки – і дружба, і любов, і навіть материнські почуття. Люди, які в індустрію прийшли різними шляхами, тримаються одне одного.
Особливих сенсацій у плані оголення та сцен сексу, незважаючи на тематику, у фільмі немає. Щоправда, у фіналі фільму Марк Волберг презентує свій (не знаємо, справжній чи домальований графікою – аж надто великий) член світу. Але до цього моменту все досить стримано.
Відзначимо чудові акторські роботи Волберга, Джуліанни Мур, Філіпа Сеймура Гоффмана, Гізер Грем та особливо Берта Рейнольдса. Може це і не найкраща його роль, але одна з найкращих точно (складно говорити однозначно, оскільки дуже довга у актора кар’єра).
2. Із широко заплющеними очима (Eyes Wide Shut) 1999
Останній фільм геніального Стенлі Кубрика. Фільм, після якого, виснажені зйомками та тим, що було навколо зйомок, розлучилися Том Круз та Ніколь Кідман. Шикарна історія про те, як відносини ідеальної пари можуть в одну мить опинитися на межі розриву, як від спокою та впевненості в партнері можна миттєво перейти у стан паніки та очікування втрати. Щоб актори зрозуміли повною мірою, про що історія і які грані душі вона зачіпає, Кубрик проводив багатогодинні розмови з Кідман і Крузом. Він говорив не тільки про фільм і сценарій, а й про їхнє особисте життя. Мистецтво вимагає жертв – заради фільму-шедевра Круз і Кідман довелося розлучитися (не навмисно, зрозуміло, але все ж таки саме так врешті-решт і вийшло).
У фільмі не так багато сексу (нехай і присутні сцени оргій), але він є одним з основних мотивів багатьох дій, він пов’язує сюжетні лінії, він виводить героїв із зони комфорту в зону відчайдушного ризику.
1. Основний інстинкт (Basic Instinct) 1992
Навряд чи хтось здивований тим, що ми поставили саме цей фільм Пола Верговена першим. Пара Майкл Дуглас (так, знову він) та Шерон Стоун на довгий час стали символами яскравої сексуальної пристрасті у кіно.
Під час розслідування вбивства детектив (Дуглас) закохується у головну підозрювану (Стоун). Потім справа доходить до сексу, який з кожним разом стає все більш захоплюючим, але при цьому все небезпечнішим. Герой Дугласа не може зрозуміти, чи грає з ним небезпечна спокусниця, письменник, бісексуалка, чи вона справді відчуває до нього якісь почуття. Коли навколо починають гинути близькі люди та колеги, вибратися з цього виру пристрасті стає все складніше.
Фільм запам’ятався як чудовим сюжетом, постановкою та акторською грою, так і дуже відвертими сценами сексу. Саме після цього фільму зійшла зірка Шерон Стоун. Саме в цьому фільмі вона продемонструвала цей прийом – перекладання ноги на ногу в той час, коли вона сидить на допиті в короткій сукні і без спідньої білизни.
А ще в “Основному інстинкті” є розкішна музична тема від Джеррі Голдсміта.
А які фільми, замішані на сексі, додали б до списку ви?
Читайте також:
Найкращі (та найгірші) фільми Ідріса Ельби
Підтримайте Україну:
- фонд Повернись Живим (допомога армії) — savelife.in.ua
- фонд Сергія Притули (допомога армії) — prytulafoundation.org
- Таблеточки (допомога дітям) — tabletochki.org
- дитяча лікарня Охматдит (допомога дітям) — bit.ly/help-ohmatdyt
Приєднуйтесь до наших сторінок у соцмережах:
- facebook — facebook.com/goodkino
- YouTube — youtube.com/c/kinowar
- Instagram — instagram.com/kinowar.com.ua
- twitter — twitter.com/kinowar_com
- Telegram — t.me/kinowarcom