Не існує прощення, є лише забуття.
В прокаті стартував феміністський трилер «Кліпни двічі» (Blink Twice) – режисерський дебют Зої Кравіц у повному метрі. Сценарій стрічки Кравіц допоміг написати Ерік Фейгенбаум, з яким вони разом працювали над серіалом «Меломанка».
Історія починається як типовий трилер: дві подруги-офіціантки правдами й неправдами пробиваються на вечірку ІТ-багача Слейтера Кінґа. Одну з них, Фріду, він помічає і запрошує дівчат відпочити разом з його друзями на приватному острові.
Одразу після вечірки їх забирають літаком туди, де життя схоже на рай інстаблогера: старовинна вілла, басейн, шампанське рікою і безліміт конопель, висока кухня з місцевих продуктів в акомпанементі вишуканих вин. А ще гостям видають купальники та сукні. Одна біда – телефони забрали одразу по прибутті.
Фріді подобається таємничий та просвітлений після сеансів з психотерапевтом Слейтер, який постійно піклується про дівчину, не втомлюючись питати, чи все їй подобається. Аж одного дня, якого саме вона вже й не згадає, бо час летить так непомітно на відпочинку, її подруга зникає. І ніхто, окрім Фріди, чомусь не пригадує, що в неї взагалі була супутниця.
Та за таким доволі типовим синопсисом сховано не дешевий слешер. Варто віддати належне Кравіц та Фейгенбауму, вони тримають інтригу дуже довго і якісно, цілу годину на екрані відбувається звичайний релакс багачів та їхніх гостей. На роль Фріди нетипово для подібного кіно запросили не конвенційну красуню, а Наомі Акі, яка зіграла Вітні Г’юстон у байопіку «Вітні. Я хочу танцювати з кимось». А роль красуні віддали іншій гості у виконанні Адрії Архони, яку ви могли бачити у нещодавньому «Найманому вбивці» Річарда Лінклейтера.
І навіть коли починається, власне, трилер, Кравіц вдається до цікавих твістів. Так, спершу на показують типову історію приживал, які тусуються з багачем, вважаючи, що по праву отримують все задарма, бо з ними весело. Далі сюжет фокусується на дівчатах, які охоче живуть на острові з незнайомцями, бо, певне, вважають, що з ними виключно цікаво вести бесіди і грати в шахи. І навіть головна героїня, яка закохується в Слейтера, а він явно відповідає їй взаємністю, не задається питанням, чому в цьому раю є все, окрім сексу?
Та Кравіц не зупиняється на цьому, і навіть не зводить стрічку до класичного голлівудського спасіння жертви, що в останній момент долає кривдника. Ні, режисерка міняє місцями гнобителя й пригнобленого, щоб у повній мірі дати вершителям доль відчути себе маріонетками.
Додайте сюди прекрасний саундтрек, адже Кравіц не просто так носить своє прізвище, омажі до класичних фільмів, наприклад, в одній зі сцен Слейтер відламує Фріді підбори, як Майкл Дуглас в «Романі з каменем», і отримаєте якісне кіно, що пірнає глибше поверхневих прийомів.
Єдине, що засмучує – це вибір Ченнінґа Тейтума на роль Слейтера Кінґа. Я розумію бажання Кравіц дати коханому серйозну роль, якими його не балують в Голлівуді, але скільки ти не примушуй його повторювати фразу «Пробачте», ані героїня, ані глядач не повірить. Він хоч і намагається всю дорогу вдавати серйозну задумливість, проте краще б сцену танцю зробили довшою задля демонстрації його справжнього таланту. Зате решта акторів не підвела, в касті Крістіан Слейтер, Саймон Рекс, Гейлі Джоел Осмент, Джина Девіс та Алія Шокат.
Фільм «Кліпни двічі» вийшов міцним дебютом Зої Кравіц, яка змайструвала лоскотливий трилер, що підіймає питання про наш чоловічий світ, в якому жінкам, аби добитися уваги, часто доводиться зголошуватися на неприємні речі, а потім витісняти їх з пам’яті, доводячи оточуючим та собі, що не все так погано, як може здаватися.
Дмитро Сидоренко
Читайте також:
Підтримайте Україну:
- фонд Повернись Живим (допомога армії) — savelife.in.ua
- фонд Сергія Притули (допомога армії) — prytulafoundation.org
- Таблеточки (допомога дітям) — tabletochki.org
- дитяча лікарня Охматдит (допомога дітям) — bit.ly/help-ohmatdyt
Приєднуйтесь до наших сторінок у соцмережах:
- facebook — facebook.com/goodkino
- YouTube — youtube.com/c/kinowar
- Instagram — instagram.com/kinowar.com.ua
- twitter — twitter.com/kinowar_com
- Telegram — t.me/kinowarcom