Інтертитр з фільму «Людина без футляра» (1931), режисерка Віра Строєва
Окрім позову Довженко-Центру до Держкіно щодо незаконності реорганізації, є ще одна судова справа, яка стосується долі Центру: позов Олени Гончарук до Держкіно про укладення контракту.
Верховний Суд відмовив у позові і залишив рішення попередніх інстанцій без змін.
Передісторія: 6 лютого 2023 року Олена вдруге виграла конкурс на посаду генерального директора Довженко-Центру. Держкіно надало для підписання контракт, значно розширений у порівнянні з типовим контрактом керівника закладу культури. Основною пересторогою для його підписання стало те, що контракт містив прямі вимоги виконання реорганізації, приватизації майна Центру, докорінних змін статуту, а також додатково розширював повноваження Держкіно.
Після опрацювання з юристами Олена запронувала іншу редакцію контракту. Він базується на типовому контракті, не містить дискримінаційних та директивних зобов’язань і вказівок, що мають доводитись до виконання через листи, накази або розпорядження. Основною мотивацією цієї пропозиції стало те, що контракт не може бути виключно проявом сваволі органу управління, а покликаний сприяти діяльності керівника на благо інституції й уможливлювати реалізацію програми розвитку. Держкіно від цієї пропозиції відмовилось, давши короткий коментар, що зводиться до: «ми орган управління, робимо, як хочемо».
Як результат, Олена була змушена звернутися до суду з вимогою зобов’язати орган управління укласти контракт в запропонованій нею редакції. Суди першої та другої інстанції відмовили, мотивуючи тим, що «немає правових підстав для визнання укладеним в судовому порядку контракту поза волевиявленням однієї із сторін контракту». Простіше кажучи, суд не готовий зобов’язати сторони укласти контракт за відсутності взаємної згоди. В обох випадках зміст самого контракту не розглядався.
Це прояв безпозиційного підходу, де суд по суті самоусунувся і виніс абстрактне, нейтральне рішення. Імовірно, розбиратися в діях органів управління, навіть якщо вони помилкові або «виходять з берегів», неприємно і ризиковано.
Тож, продовжуючи цю лінію, Верховний Суд ствердив – «розбирайтеся самі».
Цим ми й займемось найближчим часом. Довженко-Центр потребує керівника, обраного на законних підставах в результаті прозорого конкурсу. До чого призводить оминання органами управління свого обов’язку укласти контракт і визнати публічно представлену програму розвитку, ми вже бачили.
Читайте також:
Найкращі українські фільми 2023 року
Найкращі українські фільми 2022 року
Найкращі українські фільми 2021 року
Найкращі українські фільми 2020 року
Найкращі українські фільми 2019 року
Підтримайте Україну:
- фонд Повернись Живим (допомога армії) — savelife.in.ua
- фонд Сергія Притули (допомога армії) — prytulafoundation.org
- Таблеточки (допомога дітям) — tabletochki.org
- дитяча лікарня Охматдит (допомога дітям) — bit.ly/help-ohmatdyt
Приєднуйтесь до наших сторінок у соцмережах:
- facebook — facebook.com/goodkino
- YouTube — youtube.com/c/kinowar
- Instagram — instagram.com/kinowar.com.ua
- twitter — twitter.com/kinowar_com
- Telegram — t.me/kinowarcom