Цей мелодраматичний міні-серіал про рок-гурт 1970-х років, що підкорює Піттсбург, Каліфорнію і згодом усю Америку, виглядає як байопік реального колективу, хоча насправді і історія, і персонажі тут цілковито вигадані. Мабуть, якби співачка Дейзі Джонс і гурт The Six існували у дійсності, це була б чергова заїжджена платівка про секс, наркотики і рок-н-рол, про стрімкий злет і сумне падіння. Проте вигадана біографія дозволяє собі ігнорувати рок-н-рольні шаблони і розповідає дещо інакший сюжет. На тлі невеличкого одкровення про творчість, свободу, епоху хіпі та одержимість музикою розгортається драма про кохання і ненависть, пристрасть і страждання, щастя й нещасливість…, котрій автори надали привабливої форми детектива про загадку раптового розпаду культової групи.
Псевдобіографія старанно намагається здаватися описом реальних подій. Провідні персонажі, колишні учасники легендарної команди The Six, двадцять років потому дають відверте інтерв’ю, вперше порушуючи тему несподіваного розпаду на вершині успіху. Тож основна історія розкручується у флешбеках, з хронологічним викладом і конкретними датами, аби ще більше змусити глядача повірити у нібито справжність видуманих «фактів». Натяки, обірвані фрази, напівслова зводяться до того, що двадцять років тому щось «таке» сталося, що унеможливило подальше існування гітової колаборації Дейзі Джонс і The Six. Інтрига, що з кожною серією набирає обертів, поступово підводить глядача до кульмінації, обмеженої одним конкретним злощасним, фатальним днем і навіть конкретними годинами, коли станеться «кінець світу», кінець світу гурту The Six. Тож так, можна сказати, що перед нами справді певною мірою детектив, хоча й ніхто нікого не вбив.
До того ж лише у фіналі ми бачимо, кому саме колишні The Six і Дейзі Джонс, що постарішали на два десятки і дожили до геть іншої культури 1990-х, дають це на диво щире, пряме, відкрите інтерв’ю-зізнання, -викриття, -оголення давно похованих таємниць і давно похованих почуттів. І можливо, фінал досить сентиментальний, проте історія завершується саме так, як того дужо жадає глядач, і це добре.
Письменниця Тейлор Дженкінс Рід, котра написала роман «Дейзі Джонс і The Six», стверджує, що вигаданий сюжет частково базується на її власних спогадах і власному дорослішанні, а також на біографії британо-американського рок-гурту Fleetwood Mac. Автори серіалу цілком перейняли псевдодокументальний дух і стилістику книги і занурили глядача у світ і події, котрі здаються гіперреальними. Тут усе настільки «справжнє», що геть неможливо повірити, що все видумане. Назви пісень, альбомів, концертні тури, дати й місця виступів, обкладинки журналів; розмаїття сценічних хіпі-нарядів, аксесуарів, перснів на пальцях Дейзі Джонс; розпатлані, скудлані сексуальні зачіски; рухи і погляди рок-зірок…; навіть імена головних героїв Дейзі Джонс і Біллі Данн (фронтмен The Six) звучать саме так, як мають звучати імена рок-ідолів і рок-легенд.
Смотрите легально на MEGOGO
Не тільки дует солістів, на котрих сфокусована практично уся гострота драми, а й другорядні учасники групи виглядають живо і, як то кажуть, трушно. І чорнявий кучерявий неконфліктний барабанщик-вусань, що не має гарненького личка і фронтменських амбіцій і цілком усім задоволений: славою, гонорарами, шмотками і дівчатами; і ображений бас-гітарист, що ніяк не може змиритися з роллю другого плану; і позитивний, добрий, повсюдно хороший та милий молодший брат соліста, закоханий у брутальну клавішницю; і брутальна клавішниця, що начісує волосся і носить костюми у чоловічому стилі, та й поводиться як рокмен… Усі тут живі, красиві, реальні, нефальшиві. І звісно, так само і музика, в котру неможливо не закохатися.
І історія, і пісні, і герої, і увесь зображений світ настільки справжні, що після перегляду (навіть притому що розумієш: це лише вигадка) так і тягне погуглити, прочитати усі наявні статті про Дейзі Джонс і The Six, відшукати вінтажні обкладинки, послухати записи, відправитись на блошиний ринок і купити платівки… Хочеться стати шанувальником неіснуючого гурту, додати «Look At Us Now», «Let Me Down Easy», «The River… у плейлист.
Виконавці головних ролей Райлі Кіо і Сем Клафлін (перша таки підтвердила звання не лише хорошої актриси і розумної незалежної режисерки, дебютувавши драмою про життя підлітків в індіанській резервації «Бойовий поні», а й онуки Елвіса Преслі, бо співає Райлі прекрасно… до речі, кілька років у дитинстві вона ще й була падчеркою Майкла Джексона) створюють на екрані не лише буквальну музику, а й «музику» між ними, потужний інтимний зв’язок, іноді мовчазний, іноді кричущий, то жорсткий, то лагідний, але повсякчас акумулюючий усю енергію, шаленість, пристрасть, хміль і гіркоту цієї любовної сповіді.
Анастасія Лях
Дейзі Джонс і The Six (Daisy Jones & The Six)
2023 рік, США
Продюсери: Нікі Каро, Джеймс Понсольдт, Різ Візерспун, Сьюзен Койн, Чармейн Де Грейт, Денієл Фріш, Дженні Клейн, Елізабет Коу, Алексіс Барзін, Вілл Грем, Бред Мендельсон, Майкл Нельсон
Режисери: Джеймс Понсольдт, Вілл Грем, Нзінга Стюарт
Сценарій: Дженні Клейн, Елізабет Коу, Сьюзен Койн, Чармейн Де Грейт, Скотт Нойштадтер, Майкл Х. Вебер, Гарріс Деноу, Нора Кіркпатрік
У ролях: Райлі Кіо, Сем Клафлін, Сьюкі Вотергаус, Каміла Морроне, Вілл Гаррісон, Себастьян Чакон, Джош Вайтхаус, Тімоті Оліфант, Набія Бі, Том Райт
Оператори: Чекко Варезе, Джефф Каттер
Композитор: Том Хоу