Що дивитись на фестивалі анімації LINOLEUM цього року: рекомендації директорки
«Я обрала по одному фільму з кожного блоку міжнародного конкурсу. Коли подивилася, що саме я обрала, то зрозуміла, що кожен з цих фільмів про пам’ять та втрату. Мені здається, що ці дві теми — це те, з чим ми зараз вчимося працювати та те, що переживаємо. І це тривалий процес, який потребує рефлексій».
— Анастасія Верлінська, директорка фестивалю.
Я померла в Ірпені
Режисерка Анастасія Фалілеєва
Чехія, Словаччина, Україна | 11:22 | 2024
Про фільм
24 лютого 2022 року ми з хлопцем виїхали з Києва в Ірпінь. Ми провели десять днів в оточеному місті й зуміли виїхати з останньою евакуаційною колоною. Час іде, але відтоді мене не покидає відчуття, що я померла в Ірпіні. Фільм реконструює реальну історію виживання крізь особисту та суб’єктивну призму.
Коментар Анастасії
Це важливий фільм не тільки для режисерки, але й для України в цілому. По-перше, це дебютна копродукція анімаційного короткометражного фільму. По-друге, ця стрічка розпочала успішну фестивальну історію та зараз слугує нашим голосом на міжнародних майданчиках. По-третє, це приклад не просто «ще одного» фільму про війну, а про те, як різного роду катаклізми розкривають найкраще та найгірше в людях, та дозволяють раз і назавжди позбавитися кривдника у, здавалося б, найближчій людині. Хоча можна спокійно сказати, що Настя одна з найуспішніших анімаційних режисерів в Україні, «Я померла в Ірпені», персонально для мене, зробив її на голову вище.
Заблукати до дива
Режисерка Ніна Ганц
Бельгія | 13:20 | 2023
Про фільм
Мері, Біллібад і Фамблтон — три мініатюрні актори, які грають у дитячому телесеріалі вісімдесятих під назвою «Блукати й дивуватися». Після смерті творця серіалу вони залишаються на студії одні. Костюми повільно зношуються, відчуття голоду зростає — а вони все продовжують створювати дедалі більш дивні епізоди для своїх шанувальників.
Коментар Анастасії
Цей фільм демонструє майстерне поєднання тем ностальгії, ізоляції, неможливості рухатися вперед та абсурдного гумору. В центрі уваги сюжету знаходяться три персонажі, кожен з яких по-своєму реагує на життєві труднощі та втрати. Їхні спроби продовжувати шоу в умовах занепаду студії стають метафорою боротьби зі змінами та втратою. Особистий досвід режисерки також відіграв важливу роль у творчій еволюції короткометражки. Під час останнього переписування сценарію вона пережила важку втрату, що змусило її ще більше зосередитися на тому, як герої справляються з таким потрясінням.
Не дай сонцю побачити твої сльози
Режисери Наталі Бер, Тобі Жільєс
Канада | 07:06 | 2024
Про фільм
Короткометражний анімаційний фільм із закадровим голосом Едіт Алмаді, 88-річної канадки угорського походження, яка живе в будинку для догляду у Вінніпезі. Через акт малювання та згадування Едіт зв’язується зі своїм покійним сином у спосіб, який водночас і вкорінює ще більше, і розсіює горе.
Коментар Анастасії
Короткометражна медитація про любов, горе та уяву. Анімаційний документальний фільм, намальований від руки, був створений у співпраці між матір’ю й оповідачкою Едіт Алмаді та режисерами Наталі Берд і Тобі Гіллісом. Цей поетичний твір оспівує життя та перетворюючу здатність мистецтва підносити та перевершувати нас. За допомогою яскравих малюнків фільм досліджує наш міцний зв’язок із близькими, які відійшли у вічність. Вшановуючи життя її сина, роботи Едіт втілюють кольори, форми та метафори, які нагадують нам про позачасову силу любові до нашого останнього подиху.
Зализати рану
Режисер Натан Ґалі
Франція | 24:57 | 2024
Про фільм
Таємнича спільнота тварин проводить ритуали в підвалах церкви віддаля від людей. Ці тварини вирішили вести в цьому підвалі самодостатнє життя.
Коментар Анастасії
Ще один фільм на тему пам’яті та втрати, а також складних стосунків тварин з людиною. Ідея цього фільму прийшла до режисера під час резиденції у Франції, де він якось потрапив до зруйнованого підвалу церкви та знайшов своєрідне кладовище статуй. Він одразу ж уявив собі знімальний майданчик та спільноту тварин, які там живуть.
Кожна тварина розповідає свою особисту історію, які є збірною солянкою власного досвіду режисера, автобіографічної оповіді з погляду кота, та повної художньої вигадки. Різні історії досліджують стосунки між людьми, а також між людьми та тваринами: чи справді автор подобався коту, який жив у його мами в дитинстві? Чи сподобався б він йому, якби він розумів, що говорить його власник? Чи думають коти, які покинули дім, про свого власника?
У маренні
Режисер Джош Шеффнер
США | 17:30 | 2023
Про фільм
Закутана у бинти жертва опіків отримує догляд у футуристичному хоспісі.
Коментар Анастасії
Для шанувальників творів Стенлі Кубрика з неймовірно заворожуючим візуальним рядом. Це проєкт без бюджету, який розпочався у 2017 році. Режисер особисто займався усіма аспектами виробництва, від анімації та бекграунду до звуку та музики, а також працював над епічними образами, композицією та кольором.
Читайте також:
Найкращі мультфільми всіх часів
Підтримайте Україну:
- фонд Повернись Живим (допомога армії) — savelife.in.ua
- фонд Сергія Притули (допомога армії) — prytulafoundation.org
- Таблеточки (допомога дітям) — tabletochki.org
- дитяча лікарня Охматдит (допомога дітям) — bit.ly/help-ohmatdyt
Приєднуйтесь до наших сторінок у соцмережах:
- facebook — facebook.com/goodkino
- YouTube — youtube.com/c/kinowar
- Instagram — instagram.com/kinowar.com.ua
- twitter — twitter.com/kinowar_com
- Telegram — t.me/kinowarcom