kinowar.com

Людина людині вовк. Рецензія на фільм “Королівство тварин”

 02.11.2023  Рецензія

Те, що не йде на користь прогресу, не заслуговує ні терпіння, ні розуміння.
Рене Шар

На великі екрани українських кінотеатрів вийшла фантастична пригодницька картина «Королівство тварин» (Le règne animal) Тома Кайє. Це другий повнометражний фільм французького режисера, чия попередня стрічка «Винищувачі» здобула чотири відзнаки в Каннах та стала найкращим дебютом за версією премії «Сезар» у 2015 році.

За сюжетом картини світ охоплює хвиля мутацій, які перетворюють людей на тварин. Головний герой Франсуа та його 16-річний син Еміль переживають сімейну драму через мутацію дружини та матері. Її влаштовують у спеціальний медичний заклад закритого типу у французькій глибинці, і Франсуа з сином вирушають жити в маленьке містечко поруч.

Проте дорогою стається аварія і жінка та декілька десятків інших «істот» опиняються на волі у місцевих лісах. Коли поліцейська пошукова операція зазнає невдачі, підключають національну гвардію з автоматами, а Франсуа тим часом намагається відшукати дружину разом із сином. Хоча Еміль не надто радіє з цього приводу, адже для нього «істоти» – не люди, як і для багатьох французів, котрі їх дуже бояться. І є чого, істоти нерідко нападають та травмують людей. Тому вдень Еміль у школі розповідає, що його мати померла, а ввечері шукає її по лісах разом і татом. Все змінюється, коли Еміль сам починає перетворюватися на тварину.

Роль Франсуа виконав лауреат премій «Кришталевий глобус» і «Люм’єр» Ромен Дюріс, відомий за фільмами «Три мушкетери: д’Артаньян» та «Ейфель». Його сина зіграв 21-річний Поль Кірхер, в якого нещодавно вийшла драма «Зимовий хлопець». Дует вийшов дуже сильним, варто відмітити як хорошу передачу розпачливого морального стану батька Дюрісом, так і звірячу поведінку сина, видану Кірхером.

«Королівство тварин» (Le règne animal) Тома Кайє

За своєю формою «Королівство тварин» – це дивний мікс фантастичного трилера та соціальної драми, немов «Планету мавп» поєднали з «CODA». Тут класичні проблеми підліткового бунту та розділеної родини перемішуються з суспільною напругою по відношенню до інакших та настрашливими сутичками з людьми, котрі наполовину перетворилися на звірів. За таке змішування жанрів стрічка Кайє була удостоєна права відкривати програму «Особливий погляд» 76-го Каннського кінофестивалю, метою якої є представлення нетипових для основного фестивального конкурсу фільмів та їх авторів.

У «Королівстві тварин» Тома Кайє досліджує тему інакшості та соціального сприйняття інакших за будь-якою ознакою: вірою, мовою, культурою, расою, сексуальною орієнтацією тощо. І висновок режисер робить невтішний, буквально вирок сучасному соціуму – нездатні уживатися з чужинцями. Ми прагнемо контролювати їх, як негативні зовнішні фактори, аби мінімізувати вплив цього стресора на нас та наш стиль життя. Тому пропонуємо рішення одного спрямування, лише різної міри строгості: співіснування за нашими правилами, соціалізацію інших під наш стиль життя, або ж ізоляцію.

«Королівство тварин» (Le règne animal) Тома Кайє

Добре, що навчилися не вдаватися до геноциду. Хоча, коли однокласники Еміля обговорюють шляхи вирішення проблеми «істот», один пропонує віддати їм для життя ліси та заповідники, а інший каже, що треба вчитися технікам бою, бо їх всіх доведеться знищити. І думають інакше лише ті, хто особисто стикнувся з мутацією серед близьких людей. Виходить, що ХХІ сторіччя на дворі, а ми досі не здатні бачити далі власної родини, чи власної зграї.

Дмитро Сидоренко

Підтримайте Україну:

  • фонд Повернись Живим (допомога армії) — savelife.in.ua
  • фонд Сергія Притули (допомога армії) — prytulafoundation.org
  • Таблеточки (допомога дітям) — tabletochki.org
  • дитяча лікарня Охматдит (допомога дітям) — bit.ly/help-ohmatdyt

Приєднуйтесь до наших сторінок у соцмережах:

Коментарі