Найкращі фільми режисера Вонга Карвая
kinowar.com підготував для вас матеріал, що складається з найкращих фільмів гонконзького майстра.
Вонг Карвай – реформатор, представник гонконзької нової хвилі, який став всесвітньо відомим завдяки поетичній кіномові, а також акценту на атмосферу без чіткого сюжету. Режисер має нестандартний підхід до створення кінострічок, де не використовує сценарії, а покладається на імпровізацію та інтуїцію, вважаючи, що писати їх та знімати за ними кіно досить нудно. Ймовірно, що його успіх багато в чому обумовлений талантом оточувати себе однодумцями, здатними легко підхопити і реалізувати задум майстра з напівнатяку і напівпогляду. Серед таких особливо виділяються дві людини, що мають величезне значення, коли мова заходить про візуальний стиль Вонга: художник-постановник Вільям Чанг Сук Пінг, який працював над усіма фільмами режисера, і кінооператор Крістофер Дойл, чиє майстерне використання кольору та світла перетворило кожен кадр на витвір мистецтва у всіх сімох повнометражних кінокартинах майстра, починаючи від «Диких днів» і закінчуючи «2046».
Фільми Карвая мають власну логіку розповіді. Вони хаотичні і фрагментарні, залишають глядачу лише натяк те що, що містить форма, яка складається з переплетень кількох сюжетних ліній. Вони мають яскраві, насичені кольори та нечіткі великі плани, а сам режисер експериментує зі швидкістю, змістом та картинкою у кінострічці. Ще однією важливою складовою будь-якої картини майстра є музика, яка завжди присутня як повноцінний персонаж, що дозволяє глибше відобразити кінореальність та епоху, в якій все відбувається.
Підтримайте нашу редакцію внеском (також є банка на mono, якщо це зручніше).
1. Чунцінський експрес (Chung Hing sam lam) 1994
Бал IMDb 8.1
«Я не міг утриматися від сліз, і я щасливий, що можу любити фільм настільки сильно», – сказав Квентін Тарантіно після перегляду цієї картини, а для просування кінострічки в американському прокаті він навіть заснував компанію “Rolling Thunder Pictures”. І хоча на касових зборах це не дуже позначилося, у Голлівуді про Карвая заговорили, а про кінострічку дізналися у всьому світі. І зрозуміло чому, адже це абсолютно божевільна у своїй динамічності, легкості та красі історія кохання. «Чунцінський експрес» балансує між романтикою, гумором і криміналом, не заходячи на якусь одну територію повністю, дотримуючись балансу між серйозністю тем і легкістю розповіді.
Дія фільму відбувається у сучасному Гонконгу. Два незнайомих між собою молодих поліцейських періодично відвідують одне й те саме вуличне кафе і страждають від кохання, що минуло, з «закінченим терміном придатності». Один – до дівчини Мей, з якою він зустрічався п’ять років, другий – до гарної стюардеси, яка відлетіла у пошуках нових пригод. Один скуповує консерви з ананасами, а другий розмовляє з м’якими іграшками, тоді як у нього закохується офіціантка, яка слухає «California Dreamin’».
2. Любовний настрій (Fa yeung nin wah) 2000
Бал IMDb 8.1
60-ті роки, Гонконг, до різних кімнат однієї комунальної квартири в’їжджають дві сімейні пари. Пан Чоу (Тоні Люн Чу Вай) працює у друкарні, а пані Чжань (Меґґі Чун) у турбюро секретаркою. Одного разу вони розуміють, що їхні кохані зраджують їм один з одним. Чи є виправдання зраді? Щоб ви зробили, дізнавшись про те, що ваша близька людина зраджує? Відповіді на ці питання немає у фільмі, в якому все побудовано на недомовленості, важливих дрібницях та найтонших деталях.
Вершина творчості Карвая, «Любовний настрій» на думку багатьох експертів досі вважається одним із найкращих фільмів XXI століття. Вонг зміг створити вражаюче красиву картину, де зміст та форма співіснують у повній гармонії. Пронизлива музика, тягучі чарівні кадри, бездоганні костюми та самотність. Стук підборів, несміливі погляди крадькома, краплі дощу в одязі від Вонга Карвая. Магія світла і тіні у кінострічці лише посилюють загальні враження про картину, де кожен кадр як витвір мистецтва, яким хочеться милуватися нескінченно. Ніколи ще кінематографу не вдавалося так тонко і безпомилково висловити випадковість почуття, і його нерозривний зв’язок з плином часу.
3. Щасливі разом (Chun gwong cha sit) 1997
Бал IMDb 7.8
Перша робота Карвая, дія якої розвивається в іншій країні, а саме в Аргентині, куди у пошуках кращого життя вирушають герої фільму – безтурботний Хо (Леслі Чун) та вразливий Лай (Тоні Люн Чу Вай). Вони танцюють танго на маленькій кухні – танець пристрасті, кохання та ненависті, діалог двох партнерів. Вони у чужій країні, на іншому кінці світу. Їхнє минуле не варте спогадів, сьогодення – неясне, а майбутнє не обіцяє нічого доброго. Їхня любов сповнена безпричинних сварок і втомленого примирення. Плавно рухаючись у ритмі музики вони передчують неминуче прощання, але поки що мелодія звучить – вони щасливі разом.
Один із найкращих фільмів автора, який став лауреатом Каннського кінофестивалю за найкращу режисуру. «Щасливі разом» розповідає складну та неоднозначну, але при цьому таку зрозумілу та близьку історію двох закоханих. Небагата на події розповідь тут настільки витончено і красиво подана, що неможливо чинити опір її чарівності.
4. Занепалі ангели (Do lok tin si) 1995
Бал IMDb 7.7
Молодий кілер завдає останнього удару, і йому ще треба подолати прихильність до холоднокровної та відстороненої дівчини, яка є його партнером. Вважаючи, що зв’язуватися з колегою небезпечно, він має намір знайти заміну своїй прихильності. Блукаючи як сомнамбула в сюрреалістичному нічному Гонконгу, він зустрічає дивну дівчину, яка шукає свого таємничого колишнього хлопця, і трохи закоханого в неї хлопця, який намагається привернути увагу світу вельми незвичайним способом.
П’ятий фільм режисера, задуманий як одна з новел «Чунцінського експресу», продовжує досліджувати випадкові життя, що переплітаються на вулицях Гонконгу, де урбаністичний пейзаж грає не останню роль. Настрій райдужного «Експресу» змінюється його повною протилежністю – сумом і меланхолією від непоправної втрати, що цілком природно, адже чим більше місто, тим більше самотності в ньому. «Занепалі ангели» мають кілька сюжетних ліній, наповнених шаленим ритмом, що створює ефект наркотичного драйву, повного меланхолійних мелодій. І оскільки дія фільму в основному відбувається вночі, Карвай активно використовує штучне освітлення та заливає кадри яскравим неоновим світлом, створюючи ефект міста-світлофора, де розмите зображення разом із чіткістю картинки втрачає звичні орієнтири, позбавляючи шансу логічно зрозуміти кінокартину. Її треба відчути серцем.
5. Дикі дні (Ah fei zing zyun) 1990
Бал IMDb 7.6
Здавалося б, він має все: у нього є можливості, гроші та кохання жінок. Але йому складно відчувати себе зануреним у життя тут і зараз через те, що він губиться у своєму минулому… У результаті головний герой вибудовує навколо себе нову систему цінностей: жодних уподобань, зобов’язань чи почуттів.
Саме з цієї роботи прийнято починати відлік у фільмографії «справжнього» Карвая, адже саме тут взяв гору його потяг до образної мови та недомовленості. Це картина, в якій відчуття часу, що вислизає, набагато важливіше за події, що трапляються в житті героїв, а найкращі сцени повністю позбавлені сюжетної загадки, зате мають неймовірну магію, яку не пояснити словами. Краса тут виникає з повітря і дощу, і завдяки найдрібнішим деталям набуває сенсу. Тягуча та сумна мелодрама про загублену людину та жінок, у чиї життя вона увійшла, але так і не вийшла, де вперше з’являються музи режисера: оператор-самоучка Крістофер Дойл та актори Тоні Люн Чу Вай та Леслі Чун.
6. 2046 (2004)
Бал IMDb 7.4
Сиквел «Любовного настрою» – одна з найскладніших і найбільш нелінійних картин режисера, робота над якою тривала чотири роки. Карвай вважає цей фільм завершенням трилогії, до якої увійшли «Дикі дні» та «Любовний настрій».
Історія розвивається навколо головного героя Чоу Мо-Вана (Тоні Люн Чу Вай), який відпустив зі свого життя Су Лі-Чжень (Меґґі Чун), але так і не знайшов спокій. Він посміхається, зустрічається з жінками, багато курить, але порожнечу всередині заповнити не в змозі. Паралельно Чоу пише роман про таємничий потяг, який періодично вирушає у місце під назвою 2046. У всіх, хто сідає в поїзд, одне й те саме бажання – повернути втрачені спогади. Кажуть, що у 2046 році нічого не змінилося. Ніхто не знає напевно, чи це правда, бо ніхто з тих, хто був там, не повертався.
«2046» – це фільм, який говорить з глядачами мовою розрізнених позначок на полях. Це картина зі своєю історією, своїми спогадами і вона створена для тих, для кого фільми режисера завжди були чимось більшим, ніж просто артхаусними мелодрамами. Красиве кіно, що складається з подій нашого часу та минулого, а також фантазій автора, втілених у його романі «2046». По суті, те, що хотів донести тут Вонг, описує одна з фраз головного героя: “головне в коханні – вгадати з часом”. Погано, якщо зустрічаєш свою людину надто рано чи занадто пізно.
Підтримайте нашу редакцію внеском (також є банка на mono, якщо це зручніше).
Іра Дробот
Читайте також:
Всі фільми Дені Вільнева, ранжовані від найгіршого до найкращого
Всі фільми Рідлі Скотта, ранжовані від найгіршого до найкращого
Всі фільми Девіда Фінчера, ранжовані від найгіршого до найкращого
Всі фільми Мартіна Скорсезе, ранжовані від найгіршого до найкращого
Всі фільми Крістофера Нолана, ранжовані від найгіршого до найкращого
Всі фільми Мела Гібсона, ранжовані від найгіршого до найкращого
Всі фільми Стівена Спілберга, ранжовані від найгіршого до найкращого
Всі фільми Аарона Соркіна, ранжовані від найгіршого до найкращого
Всі фільми Сема Мендеса, ранжовані від найгіршого до найкращого
Всі фільми Демієна Шазелла, ранжовані від найгіршого до найкращого
Підтримайте Україну:
- фонд Повернись Живим (допомога армії) — savelife.in.ua
- фонд Сергія Притули (допомога армії) — prytulafoundation.org
- Таблеточки (допомога дітям) — tabletochki.org
- дитяча лікарня Охматдит (допомога дітям) — bit.ly/help-ohmatdyt
Приєднуйтесь до наших сторінок у соцмережах:
- facebook — facebook.com/goodkino
- YouTube — youtube.com/c/kinowar
- Instagram — instagram.com/kinowar.com.ua
- twitter — twitter.com/kinowar_com
- Telegram — t.me/kinowarcom